אצה סושי בר לוגו

המל-אצה! על אצה סושי בר

אצה סושי בר תל אביב נפתח מחדש בהנהלה חדשה ומפנק את לקוחותיו. "שילוב מושלם של תחושת חופש, אורבניות, אוכל טוב,
אין סוף תרבות והיכולת שלך להיות מי שאתה". ככה ענתה יעל על השאלה מה יש בניו יורק שאין באף מקום אחר. והסושי? "
מעולה! בניו יורק את האוכל התאילנדי עושה משפחה תאילנדית, את ההודי עושה בחור הודי וכנ"ל יפני את הסושי… הסיכוי שתקבלי משהו לא טוב הוא קטן".
לריכוך הנחיתה בארץ הזמנתי את יעל לארוחת ערב ממסעדת אצה סושי בר בבן יהודה, ופתחנו דווקא בשתי מנות שאינן סושי: אגרול ירקותמוגש בליווי רוטב חמוץ מתוק, ונשנושי עוף -רצועות עוף בטמפורה בליווי רוטב השף. תכל'ס יעל רצתה סלט שורשים למנה ראשונה, אבל במסעדת אצה סושי בר שכנעו אותי לשנות כיוון לנשנושים, מה שהתגלה כבינגו. הטמפורה הצליחה לשמור על פריכות מדהימה גם במשלוח, וזה ממש לא מובן מאליו, ולוותה ברוטב טעים באופן בהיסטרי על בסיס חמאת בוטנים וצ'ילי. "שניצלונים זה לא הקטע שלי", הודתה יעל, "אבל הרוטב מעולה, מה שהופך את המנה לממש טובה". גם מהאגרול היתה מרוצה-"לדעתי הוא ממש טוב. פריך, עדין ולא שומני".
יעל אמרה שאורמאקי סלמון ואבוקדו, יהיה המבחן האמיתי של אצה סושי בר, כי זה הרול הכי בסיסי שיש. "יופי של רול", קבעה כשטעמה ממנו, "פשוט וכמו שצריך." על הסלמון  Wrap-טונה, מלפפון, אבוקדו במעטפת סלמון, פרוסות דקיקות של לימון וטריאקי-אמרה שהוא "טעים, למרות שהרוטב למעלה מיותר." בנוסף נתנה את ברכתה לג'ינג'ר, בתור אחת הבודדות מחברותי, שיודעת לזהות אם הוא טרי או לא.
אני לקחתי ספיידר רול -סלמון צלוי, אבוקדו, בטטה בטמפורה וטריאקי בציפוי שבבי פנקו (פירורי לחם יפנים) קראנצ'י, שלטעמי היה הרול הכי מעניין ושווה מבין כולם. יעל, בניגוד אלי, חשבה שסושי לא צריך להיות "מעניין", אלא דווקא פשוט, "בלי קשקושים למעלה." עוד רול מאוד כיפי שבחרתי היה הווג'י רול – בטטה מאודה, גזר, מלפפון, קנפיו (דלעת יפנית) ועירית במעטפת אבוקדו, טריאקי ושומשום. גם יעל עדכנה שהוא טרי ומרענן.
הכל היה טוב ויפה עד הפוטומאקי טונה אדומה – טונה אדומה, מלפפון וגזר, שיעל אבחנה כ"קצת פחות מוצלח". ולי כבר לא נשאר מקום בבטן.
במקום קינוח הלכנו על המנה הירוקה הפיקנטית -נודלס מוקפץ עם עשבי תיבול וחלב קוקוס. בפועל המנה הצליחה להפתיע, כי היו בה המון ירקות-זיהיתי בעיקר שעועית וקישואים, נבטים ובצל. בגלל ששתינו, כאמור, היינו כבר שבעות, נשנשנו ישירות מהקופסה ולא ממש התלהבנו. אבל יום למחרת, קיבלתי את ההזדמנות להתנסות לבד, והבנתי שהרוטב התרכז לו למטה בתחתית. כל מה שהיינו צריכות לעשות, היה לערבב את המנה-ואז היא היתה חביבה מאוד.
"בניו יורק גם בתוך הסופר את יכולה למצוא סושי מעולה", המשיכה יעל להלל וסיפרה על סושיה בשם בונדסטריט שמטיסים בה את הדגים מיפן. מדובר ברף גבוה, אולי על גבול המוגזם. ואנחנו, אלה שאין להם תקציב לזוז מהארץ, יכולים רק לחלום וליהנות מסושי טוב ב"אצה סושי בר". בחרו את סניף אצה הקרוב אליכם והזמינו משלוח אצה סניפים
חזור